Veel gestelde vragen

Algemeen

Nee, LaminaatXXL legt in een specifiek gebied. Buiten dit gebied leggen wij alleen in overleg met de klant.

Oranje = leggebied.
Blauw = leggen in overleg.

Op uw vloer zit altijd een fabrieksgarantie. De garantieperiode kan per merk of fabriek verschillend zijn. De lengte van de fabrieksgarantie kunt u vinden op één van de pakken die u heeft binnengekregen. Ook staat de fabrieksgarantie per vloer vermeld op onze website.

Daarnaast hanteert LaminaatXXL ook een leg-garantie wanneer u gebruik maakt van onze leg-service. De lengte van deze garantie is twee jaar vanaf de datum waarop uw vloer is gelegd.

Met behulp van een plattegrond kunnen wij de ruimte voor u uitrekenen. Echter kan de plattegrond afwijken van de werkelijkheid en kunnen hier geen rechten aan ontleend worden.

Voor het beste resultaat maakt u gebruik van onze inmeetservice. Wij komen dan persoonlijk alle maten in uw ruimte opnemen.

Dit is mogelijk wanneer het laminaat in combinatie met de juiste ondervloer wordt gelegd. Onze medewerkers in de showroom kunnen u hier de juiste adviezen over geven. Mocht u niet in staat zijn om naar de showroom te komen kunt u uw vraag ook altijd telefonisch of via e-mail aan ons stellen.

Hoge MDF-plinten hebben een lengte van 2,4 meter. Om erachter te komen hoeveel plinten u nodig heeft, meet u eerst de lengte van uw muren waar een plint dient te komen. U heeft nu het totaal aantal strekkende meters. Dit deelt u door 2.4, het resultaat rondt u af naar boven. Vervolgens telt u er nog 2 bij op i.v.m. het snijverlies. U weet nu hoeveel plinten u nodig heeft.

Vergeet niet dat u bij alle vloeren die zwevend worden geplaatst plakplinten nodig heeft. Deze plaatst u bij de dorpels en deurkozijnen. Zwevende vloeren zijn laminaatvloeren, klik PVC vloeren en parket. Plakplinten hebben ook een lengte van 2,4 meter.

Ja, alle prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Online Bestellen

Bij LaminaatXXL werken wij met een aanbetaling van 10%. Online is dit mogelijk vanaf een bedrag van €1000 Euro.
U krijgt van ons een A-factuur met hierop de aanbetaling vermeld. De B-factuur ontvangt u na levering of na de installatie van uw vloer. De B-factuur kan wijzigingen hebben na inmeten of na aanvulling op uw order.  Het is dus mogelijk om uw bestelling aan te passen na het plaatsen van uw order.

Nee. U krijgt van ons altijd een factuur. Dit bedrag kunt u binnen 8 dagen naar ons overmaken met uw bank.

Wij leveren liever de producten bij u thuis. In overleg kunnen wij hier een uitzondering op maken.

De kortingscode kan je toevoegen in de winkelmand.

Mijn bestelling

Als uw bestelling nog niet is verzonden is het mogelijk producten nog te wijzigen of extra producten toe te voegen aan uw bestelling.

Om een bestelling te wijzigen kunt u het beste zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling contact met ons opnemen per e-mail via contact@laminaatxxl.nl of telefonisch via 0856207030.  Als uw wijziging zorgt voor een ander factuurbedrag, passen wij uw factuur aan en wordt het verschil verrekend.

Als u een order plaatst via de website heeft u een wettelijk herroepingsrecht van 14 dagen onder voorwaarde van artikel 18D van de CBW-voorwaarden.

 

Voor alle bestellingen die niet via de webshop zijn geplaatst, geldt het volgende:

Als u een bestelling heeft geplaatst in onze showroom of bevestigd heeft via e-mail zijn hieraan echter wel kosten verbonden.

 

Annuleert u binnen 4 weken na aankoop, dan zijn de annuleringskosten 30% van uw aankoopbedrag.

 

Annuleert u binnen 4 weken voor de ingeplande leg-datum, dan reken wij 50% van het aankoopbedrag annuleringskosten.

 

Let op: Artikelen op maat kunnen niet meer geannuleerd worden!

Zie voor meer informatie de CBW-voorwaarden.

 

Let op: Artikelen op maat kunnen niet meer geannuleerd worden!

Zie voor meer informatie de CBW-voorwaarde.

Laminaatxxl.nl hanteert een retourtermijn van maximaal 14 dagen na levering. Tenzij schriftelijk anders aan u is bevestigd, kunt u na 14 dagen na levering niets meer retourneren.

U kunt pakken laminaat, ondervloer en MDF-plinten alleen in originele staat retourneren. Dit wil zeggen dat de pakken ongeopend en onbeschadigd dienen te zijn. Echter kunnen wij niet meer dan 2 pakken per vloer retour nemen.

Let op: PVC kan nooit geretourneerd worden! PVC-delen worden in een kleurbatch geproduceerd, om kleurverschillen te voorkomen is deze restrictie ingesteld.

Voor alle retouropdrachten hanteren wij administratiekosten van 15%.

Uitgesloten voor retourneren zijn: plakplinten, alle vloeren van het merk ‘Berry Alloc’ en alle maatproducten zoals inloopmatten, raamdecoratie, gordijnen en karpetten. Ook producten die speciaal voor u zijn besteld kunnen wij helaas niet retour nemen.

U kunt een retour aanmelden door een e-mail te sturen naar: contact@laminaatXXL.nl. U krijgt dan van ons een bevestiging als u aan bovenstaande voorwaarden voldoet. Pas als u deze bevestiging heeft ontvangen, kunt u uw pakken retourneren. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de aangemelde retouropdracht bij Laminaatxxl.nl in het magazijn in Gorinchem terechtkomt.

TIP: Wij adviseren u om een pak met vloerdelen te bewaren om mogelijke schade in de toekomst te kunnen herstellen.

Dit kan op het moment dat u de sleutels heeft van de ruimte/woning waar uw vloer gelegd moet worden. Wij nemen graag de tijd voor u. Plan uw inmeetafspraak via contact@laminaatxxl.nl. Onze planner neemt dan zo snel mogelijk contact met u op.

Wij werken met een plantijd van ongeveer 6 tot 8 weken.

 

Bij een nieuwbouwwoning neemt u contact met ons op, zodra u weet wanneer u de sleutels in ontvangst kan nemen. Dit is vaak 2 á 3 weken voor oplevering.

Met de droogtijd van het stucwerk en het uitvoeren van het  opstartprotocol van uw vloerverwarming hebben wij genoeg tijd om de planning rond te krijgen.

 

U kunt altijd eerder de planning vastleggen. Let er dan wel op dat wij een dagvergoeding rekenen van €500,- als u binnen 3 weken voor de geplande legdatum de planning moet wijzigen. Het is dus belangrijk dat u er zeker van bent dat de afgesproken data kunnen doorgaan.

Onze leggers starten altijd om 7:30 uur.

Egaliseren

Nee. Wij maken met egaline de vloer vlak. Het doel van egaliseren is dat alle oneffenheden uit de vloer worden gehaald. Ook na het egaliseren kunnen glooiingen in de vloer zichtbaar zijn. Waterpas maken van uw dekvloer is een vraag voor uw aannemer.

Ja. Egaliseren moet gedaan worden op élke dekvloer waar een PVC vloer op verlijmd kan worden. Egaline zorgt er niet alleen voor dat uw dekvloer helemaal vlak wordt, het zorgt ook voor een betere hechting tussen uw dekvloer en uw nieuwe PVC vloer.

Als uw vloerverwarming is ingefreesd, moet er altijd 5mm geëgaliseerd worden, voordat er een PVC vloer op verlijmd kan worden.

Nee. Op een houten dekvloer kan er niet geëgaliseerd worden. Wij gebruiken bij een houten dekvloer de Jumpax ondervloer. Hiermee wordt een stevige, stabiele en gladde laag gemaakt, waar uw PVC vloer op verlijmd kan worden. Er hoeft dan niet meer geëgaliseerd te worden.

Ja dat kan. Wij schuren wel zelf de geëgaliseerde dekvloer. Hierdoor hebben wij toch nog een laatste controle mogelijkheid

Let er wel op dat wanneer we constateren dat de geëgaliseerde dekvloer niet voldoet aan de eisen, LaminaatXXL de vloer niet zal leggen. Wij rekenen dan wel een dagvergoeding.

Levering

De levering vindt plaats tussen 8:00 en 17:00 uur van maandag t/m vrijdag. Wij werken met verschillende leveranciers waardoor wij pas vanaf 9:00 uur in de ochtend een tijdsindicatie kunnen geven. U kunt daarvoor contact met ons opnemen via 0856207030.

De chauffeur die uw levering komt bezorgen,  belt u altijd een half uur van te voren.

Nee. Wij leveren tot aan de voordeur of voorportaal. De pakken worden niet naar binnen gebracht.  Onze vervoerders zetten ook geen pakken in de lift.   U dient zelf de pakken van buiten naar binnen te brengen.

Het is belangrijk om uw vloer goed te laten acclimatiseren. Laat uw pakken dan ook niet buiten staan, maar breng ze direct naar een verwarmde ruimte. Lees goed de beschrijving op 1 van de pakken, hierop staat altijd de juiste informatie.

Controleer het product direct wanneer dit bij u wordt afgeleverd. Is het verkeerde product is geleverd? Geef dit dan zo snel mogelijk telefonisch aan ons door via telefoonnummer 0856207030. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk de juiste producten bij u afleveren.

.

Maakt u gebruik van onze leg-service? Dan nemen de leggers deze producten mee. Maakt u geen gebruik van onze leg-service en toch geen plinten en/of ondervloer ontvangen, dan kan het zijn dat deze materialen met een andere transporteur worden bezorgd. Heeft u hier vragen over, bel ons gerust!

Controleer uw levering direct bij ontvangst en vermeld eventuele schade op de vrachtbrief en laat dit ondertekenen door de chauffeur. Mocht dit niet lukken, meld het dan in ieder geval binnen 24 uur na ontvangst. Als de beschadiging zo groot is dat u de planken niet meer kunt gebruiken zullen wij de beschadigde producten zo snel mogelijk omruilen. Na 24 uur kunnen wij de schade niet meer verhalen op de transporteur.

PVC Algemeen

Geen één vloer is volledig krasbestendig. Bescherm uw vloer door viltjes onder uw meubelen te plaatsen en de juiste schoonloopmat te gebruiken. Het beste wat u kunt gebruiken ter bescherming van uw PVC vloer is Scratch no More. Klik  hier om direct naar de website van Scratch no More te gaan.

Elke vloer heeft een verkleuringstolerantie. Bekijk hiervoor de voorwaarde en garantie van het specifieke product.

Om verkleuring te voorkomen adviseren wij u om geschikte raambekleding te gebruiken.

In PVC zitten weekmakers. Wanneer u een schoonloopmat met een rubberen rug op uw PVC vloer plaatst met (slechte) weekmakers, dan kan dit een chemische reactie uitlokken. Hierdoor kunnen er vlekken in uw vloer komen die er niet meer uitgehaald kunnen worden.  Het is daarom aan te raden een schoonloopmat in te laten snijden, zodat u deze niet op uw PVC vloer hoeft te leggen. Autobanden en fietsbanden kunnen deze vlekken ook veroorzaken in de PVC vloer.

Het is mogelijk om een verlijmde PVC vloer te verwijderen.

Wij verhitten dan de lijmlaag onder de PVC strook, zodat deze loskomt van de dekvloer. Op deze manier kunnen de verlijmde PVC stroken worden verwijderd, bijvoorbeeld wanneer er een strook na beschadiging vervangen moet worden.

Ik help u graag!
Ik help u graag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *