Zelf leggen? Ontvang dan tot 30% kassakorting! Bestel snel, deze actie eindigt aan het einde van deze maand.

Veelgestelde vragen

Algemeen

Leggen jullie door heel Nederland?

LaminaatXXL installeert vloeren door heel Nederland!
Binnen een straal van 80km vanaf Schelluinen werken wij met een vast team van eigen, ervaren leggers. Woont u buiten deze straal van 80km? Dan kunt u rekenen op de expertise en ervaring van leggers, waarmee wij een vast samenwerkingsverband hebben.
Kortom, waar u ook in Nederland woont; u kunt altijd gebruik maken van de leg-service van LaminaatXXL! Wij bieden 2 jaar lang leggarantie op de installatie van uw vloer.

Hoe lang heb ik garantie?

Op uw vloer zit altijd een fabrieksgarantie. De garantieperiode kan per merk of fabriek verschillend zijn. De lengte van de fabrieksgarantie kunt u vinden op één van de pakken die u heeft binnengekregen. Ook staat de fabrieksgarantie per vloer vermeld op onze website.

Daarnaast hanteert LaminaatXXL ook een leg-garantie wanneer u gebruik maakt van onze leg-service. De lengte van deze garantie is twee jaar vanaf de datum waarop uw vloer is gelegd.

Zijn alle prijzen inclusief BTW?

Ja, alle prijzen zijn inclusief 21% BTW.

Hebben jullie alle producten op voorraad?

Nee. Wij hebben onze producten niet op voorraad.

Kunnen jullie mijn vloer repareren?

Wij kunnen uw verlijmde PVC vloer repareren of vervangen als er bijvoorbeeld een plank of meerdere planken zijn beschadigd. De kosten voor deze reparatie vindt u hieronder. Het repareren of herstellen van klik PVC vloeren, laminaatvloeren of parketvloeren is op aanvraag.

Herstellen van verlijmde PVC gelegd in een recht patroon
Vervangen van 1 plank       € 90
Vervangen van 2 planken  € 140
Vervangen van 3 planken  € 190
Vervangen van 4 planken  € 240
Elke volgende plank        + € 50

Herstellen van verlijmde PVC gelegd in visgraatpatroon
Vervangen van 1 plank       € 65
Vervangen van 2 planken  € 90
Vervangen van 3 planken  € 115
Vervangen van 4 planken  € 140
Elke volgende plank        + € 25

Online Bestellen

Hoe verloopt de betaling?

Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, kunt u kiezen om de gehele betaling gelijk te voldoen of eerst alleen de aanbetaling van 10%. In de winkel kunt u altijd voor beide opties kiezen. Online is de aanbetaling optie alleen mogelijk vanaf een bestelbedrag van €1000.
Hoe werkt de aanbetaling:
U bestelt uw producten.
U ontvangt van ons een digitale A-factuur per e-mail waarmee u de aanbetaling van 10% kunt vol-doen. Vervolgens ontvangt u een B-factuur voor het resterende bedrag. Deze B-factuur moet vol-daan zijn vóórdat de levering van uw producten plaatsvindt of voordat u de producten ophaalt.
Maakt u gebruik van onze legservice? Dan ontvangt u van ons de digitale B-factuur nadat wij uw vloer bij u hebben gelegd. De B-factuur heeft een betaaltermijn van 14 dagen.
De optie om 10% aan te betalen kunt u kiezen op de bestelpagina. Vloeren van topmerken koopt u dus veilig en vertrouwd op LaminaatXXL.nl.

Kan ik bij de chauffeur betalen?

Nee. U krijgt van ons altijd een factuur. Dit bedrag kunt u binnen 8 dagen aan ons overmaken. Uw vloer dient betaald te zijn vóórdat deze aan u wordt geleverd.

Kan ik mijn bestelling ophalen in de showroom?

Wij leveren liever de producten bij u thuis. In overleg kunnen wij hier een uitzondering op maken, echter worden er geen verzendkosten in vermindering gebracht. Bij bestellingen onder de €450 worden er altijd verzendkosten in rekening gebracht, ook als u uw bestelling ophaalt in onze showroom.

Ik heb een kortingscode hoe gebruik ik dit?

De kortingscode kunt u toevoegen in de winkelmand.

Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Bestellingen boven de € 450 worden in heel Nederland kosteloos bezorgd. De bezorgkosten voor het buitenland of voor bestellingen onder de € 450 vindt u terug op de pagina ‘levertijden en verzendinformatie’.

Mijn bestelling

Wanneer ontvang ik de factuur van mijn order?

Als wij de producten enkel aan u leveren, dan ontvangt u binnen enkele dagen een A-factuur. Deze factuur bedraagt 10% van het aankoopbedrag. Het restant wordt in rekening gebracht met een B-factuur. Deze ontvangt u voordat u uw producten ontvangt. Zit er tussen het plaatsen van uw bestelling en het uitleveren weinig tijd? Dan ontvangt u slechts één factuur voor het gehele bedrag, voordat u uw levering ontvangt. Heeft u naast producten ook een service op uw order staan, zoals het leggen van de vloer? Dan ontvangt u binnen enkele dagen een A-factuur, waarmee u 10% van het aankoopbedrag aanbetaalt. Het resterende bedrag wordt in rekening gebracht met een B-factuur. Mochten er na het betalen van de B-factuur nog wijzigingen plaatsvinden in uw order, bijvoorbeeld door meer- of minderwerk, dan ontvangt u nog een C-factuur. Een C-factuur kan een meerprijs bevatten of een creditering.

Is het mogelijk om de bestelling te wijzigen?

Als wij uw vloer installeren, kunt u wijzigingen doorgeven tot aan het inmeetmoment. Tijdens het inmeten kunt u eventuele wijzigingen direct bespreken en doorgeven. Nadat wij bij u hebben ingemeten kunnen er geen wijzigingen meer aan uw order plaatsvinden.
Als wij uw vloer installeren zonder dat u gebruik maakt van onze inmeetservice, dan geeft u uw wijzigingen uiterlijk 3 weken vóór de legdatum aan ons door. Hierna kunnen er geen wijzigingen meer aan uw order plaatsvinden.

Als u zelf uw vloer gaat installeren, kunt u wijzigingen doorgeven tot maximaal 3 weken voor levering. Moet uw bestelling binnen 3 weken geleverd worden? Dan kunt u na het plaatsen van uw order geen wijzigingen meer aanbrengen.

Let op: een bestelling met maatwerk artikelen kunt u niet meer wijzigen vanaf het moment dat u deze heeft betaald.
Om een bestelling te wijzigen kunt u het beste zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling contact met ons opnemen per e-mail via [email protected] of telefonisch via 0856207030. Als uw wijziging zorgt voor een ander factuurbedrag, passen wij uw factuur aan en wordt het verschil verrekend.

Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?

U heeft een bestelling bij ons geplaatst, maar u wilt deze toch annuleren? Lees hier wat onze annuleringsvoorwaarden zijn.

Order geplaatst via onze webshop www.laminaatxxl.nl
Een online order die u heeft geplaatst in onze webshop kunt u binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden annuleren, zonder dat hier annuleringskosten aan verbonden zijn. Dit is uw wettelijke herroepingsrecht, terug te vinden in artikel 12 van de CBW-voorwaarden.
Omvat uw order naast producten ook services, zoals onze legservice of inmeetservice? Dan gaat de wettelijke 14 dagen bedenktijd in vanaf het moment dat u uw online order heeft geplaatst. Bestaat uw online order alleen uit producten die wij aan u gaan leveren? Dan gaat uw 14 dagen bedenktijd in vanaf het moment dat u uw producten ontvangt. Als u de producten ontvangen heeft, dan zijn de retourkosten voor uw rekening. Lees meer over onze retourvoorwaarden op pagina.

U bent verplicht om tijdens de bedenktijdperiode zorgvuldig om te gaan met de verpakking van de producten. U mag de producten openmaken om te controleren of het product juist is of in een goede staat.

Geef uw annulering van uw online order zo snel mogelijk of binnen deze 14 dagen per e-mail aan ons door.

Order geplaatst in onze showroom in Schelluinen
Als u een order die u bij ons in de winkel heeft geplaatst wilt annuleren, zijn daar wettelijke annuleringskosten aan verbonden. Zie artikel 12 van de CBW-voorwaarden. De hoogte van de annuleringskosten hangen van een aantal factoren af.

U betaalt een percentage van het aankoopbedrag, de hoogte hiervan is afhankelijk van de kosten die al gemaakt zijn.

Annuleert u uw order binnen 3 weken vóór aanvang van de geplande werkzaamheden? Dan omvatten de annuleringskosten ook een dagvergoeding van € 500 per ingeplande dag.

Let op: Artikelen op maat kunnen niet meer geannuleerd worden nadat deze zijn betaald!

Kan ik bestelde producten retourneren?

Is een door u besteld product niet naar wens of heeft u teveel besteld? Dan kunt u dit retourneren als het aan onderstaande voorwaarden voldoet. Let op, voor sommige bestellingen gelden retourkosten van 15%.

14 dagen retourtermijn
Laminaatxxl.nl hanteert een retourtermijn van maximaal 14 dagen na levering. Tenzij schriftelijk anders aan u is bevestigd, kunt u na 14 dagen na levering niets meer retourneren. Dit geldt zowel voor orders die online zijn geplaatst als in de showroom.

Uw retour aanmelden
Een retour dient altijd van te voren zijn aangevraagd per e-mail via [email protected]. U krijgt van ons een bevestiging als u aan de voorwaarden voldoet. Pas nadat u deze bevestiging heeft ontvangen, kunt u uw product(en) retourneren. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de aangemelde retouropdracht bij LaminaatXXL in het magazijn in Schelluinen terechtkomt. Eventuele verzendkosten zijn voor uw rekening. Dit geldt voor zowel online als showroom bestellingen.

15% retourkosten
Voor een retouropdracht betaalt u 15% van de totale retourwaarde. Dit geldt voor bestellingen die in onze showroom zijn geplaatst. Voor bestellingen die online zijn geplaatst, gelden geen extra annuleringskosten, mits wij de retourzending binnen 14 dagen weer in onze showroom hebben ontvangen.

Rekenvoorbeeld retourkosten:
U stuurt 2 pakken vloer retour. Deze pakken hebben een totale aankoopwaarde van € 100. U ontvangt dan € 85 teruggestort op uw rekening.

Lees hier onze volledige retourvoorwaarden.

Welke producten kan ik retourneren?

U kunt pakken laminaat, ondervloeren en MDF-plinten retourneren als deze in originele staat zijn. Dit betekent dat de pakken ongeopend en onbeschadigd moeten zijn. Wij nemen maximaal 2 pakken per vloer retour.

Lees hier onze volledige retourvoorwaarden.

Tip!
Het is aan te raden om een pak of een aantal planken achter de hand te houden, zodat u altijd een plank kunt vervangen als dat nodig is.

Welke producten kan ik niet retourneren?

De volgende producten kunnen wij niet retour nemen:

• Alle vloeren van het merk Berry Alloc
• Parketvloeren met uitzondering van de merken Hollandsche Vloeren en Floorlife
• Plakplinten
• Alle vloeren die gekocht zijn met zelf-leg-korting
• Alle maatwerkproducten, zoals inloopmatten, karpetten, raambekleding, etc.
• Alle merken PVC vloeren

Waarom kan ik geen PVC vloeren retourneren?

PVC vloeren worden geproduceerd in een kleurbatch. Om te voorkomen dat er kleurverschillen ontstaan, is deze restrictie door alle fabrikanten ingesteld. U kunt daarom geen overgebleven pakken PVC terugsturen.

Lees hier onze volledige retourvoorwaarden.

Levering

Wordt mijn bestelling automatisch aan mij geleverd?

Nee. Wij leveren uw bestelling niet automatisch. Levering vindt altijd plaats in overleg met u. Nadat u uw bestelling heeft geplaatst kunt u een gewenste leverdatum aan ons doorgeven per e-mail. Mail dit naar: [email protected].

Wanneer en hoe laat komt mijn levering?

Als uw vloer of ander product op voorraad is, kan dit na 2-3 werkdagen geleverd worden. Dit wordt altijd in overleg met u afgesproken.

De levering vindt plaats tussen 8:00 en 17:00 uur van maandag t/m vrijdag. Wij werken met verschillende leveranciers waardoor wij pas vanaf 9:00 uur in de ochtend een tijdsindicatie kunnen geven. U kunt daarvoor contact met ons opnemen via 0856207030.

De chauffeur die uw levering bezorgt, belt u altijd een half uur van tevoren.

Kunnen jullie leveren tot in de woning?

Nee. Wij leveren tot aan de voordeur of voorportaal. De pakken worden niet naar binnen gebracht. Onze vervoerders zetten ook geen pakken in de lift. U dient zelf de pakken van buiten naar binnen te brengen.

Wat moet ik doen als mijn vloer geleverd is?

Het is belangrijk om uw vloer goed te laten acclimatiseren. Laat uw pakken dan ook niet buiten staan, maar breng ze direct naar een verwarmde ruimte. Lees goed de beschrijving op 1 van de pakken, hierop staat altijd de juiste informatie.
Acclimatiseren duurt 2 dagen. U laat de vloer wennen aan de omgevingstemperatuur en de luchtvochtigheid van de ruimte. Het zorgt ervoor dat de vloer na het leggen niet enorm gaat krimpen en uitzetten. Bij PVC vloeren zorgt het er ook voor dat het materiaal flexibeler wordt. Let op: zet de pakken nooit rechtop!

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet compleet of juist is?

Controleer altijd direct uw bestelling. Heeft u niet het juiste aantal pakken ontvangen? Stuur dit dan direct door onder vermelding van uw ordernummer naar [email protected]. Heeft u wel uw vloer ontvangen, maar geen ondervloer en/of plinten terwijl u deze wel heeft besteld? Als u gebruik maakt van onze legservice, dan nemen de leggers deze producten mee. Maakt u geen gebruik van onze legservice en heeft u geen plinten en/of ondervloer ontvangen? Dan worden deze materialen met een andere transporteur bezorgd. Heeft u hier vragen over, bel ons gerust! Helaas kunnen wij er niet voor zorgen dat u het juiste product op dezelfde dag nog gaat ontvangen, omdat wij afhankelijk zijn van onze leveranciers.

Wat als mijn bestelde plinten en/of ondervloer niet zijn meegeleverd met de vloer?

Maakt u gebruik van onze leg-service? Dan nemen de leggers deze producten mee. Maakt u geen gebruik van onze leg-service en toch geen plinten en/of ondervloer ontvangen, dan kan het zijn dat deze materialen met een andere transporteur worden bezorgd. Heeft u hier vragen over, bel ons gerust!

Wat moet ik doen als mijn bestelling bij levering beschadigd is?

Controleer uw levering direct bij ontvangst en vermeld eventuele schade op de vrachtbrief en laat dit ondertekenen door de chauffeur. Mocht dit niet lukken, meld het dan in ieder geval binnen 24 uur na ontvangst. Als de beschadiging zo groot is dat u de planken niet meer kunt gebruiken, zullen wij de beschadigde producten zo snel mogelijk omruilen. Na 24 uur kunnen wij de schade niet meer verhalen op de transporteur.

Egaliseren

Maken jullie de vloer waterpas?

Nee. Wij maken met egaline de vloer glad. Het doel van egaliseren is dat alle oneffenheden uit de vloer worden gehaald. Ook na het egaliseren kunnen glooiingen in de vloer zichtbaar zijn. Waterpas maken van uw dekvloer is een vraag voor uw aannemer.

Ik heb een nieuwbouwwoning, moet ik dan ook egaliseren?

Ja. Egaliseren moet gedaan worden op élke dekvloer waar een PVC vloer op verlijmd kan worden. Egaline zorgt er niet alleen voor dat uw dekvloer helemaal vlak wordt, het zorgt ook voor een betere hechting tussen uw dekvloer en uw nieuwe PVC vloer.
Daarnaast hanteert LaminaatXXL ook een leg-garantie als u gebruik maakt van onze leg-service. De lengte van deze garantie is twee jaar vanaf de datum waarop uw vloer is gelegd.

Mijn vloerverwarming is ingefreesd hoeveel millimeter moet er dan geëgaliseerd worden?

Als uw vloerverwarming is ingefreesd, wordt deze altijd eerst dichtgesmeerd. Daarna moet er altijd 5mm geëgaliseerd worden, voordat er een PVC vloer op verlijmd kan worden.

Kan ik egaliseren op een houten dekvloer?

Nee. Op een houten dekvloer kan er niet geëgaliseerd worden. Wij gebruiken bij een houten dekvloer de Jumpax ondervloer. Hiermee wordt een stevige, stabiele en gladde laag gemaakt, waar uw PVC vloer op verlijmd kan worden. Er hoeft dan niet meer geëgaliseerd te worden.

Kan ik het egaliseren uitbesteden aan een externe partij?

LaminaatXXL gaat altijd voor het beste resultaat. Als u gebruik maakt van de leg-service van LaminaatXXL, dient u ook het egaliseren door ons te laten uitvoeren. Met onze egaliseerders hebben wij een vast samenwerkingsverband waardoor wij altijd de juiste kwaliteit kunnen garanderen. Wanneer u zelf uw vloer installeert, bent u uiteraard vrij om het egaliseren door een externe partij te laten uitvoeren.

Blijven mijn muren schoon tijdens het egaliseren?

Wij werken altijd netjes. Toch bestaat er altijd een kans dat er bij het egaliseren wat spetters of krasjes ontstaan op uw muren. Wanneer dit minimaal is, valt dit onder de tolerantiegrens en kunnen hierop geen onkosten worden verhaald.

Planning

Hoe geef ik mijn planning door?

Uw planning geeft u altijd aan ons door per e-mail via [email protected]. Wij werken met een plantijd van ongeveer 6 tot 8 weken voor het leggen van uw vloer.

Hoe maak ik een inmeetafspraak?

Maakt u gebruik van onze inmeetservice? Dan kunt u een inmeetafspraak maken, zodra u de sleutels van uw pand heeft. Een inmeetafspraak maakt u per e-mail via [email protected]. Onze voorkeur gaat ernaar uit om minimaal 3 weken voordat wij de vloer bij u installeren, komen inmeten. Op die manier hebben we ruim de tijd om uw inmeetgegevens te verwerken en eventuele wijzigingen door te voeren.

Hoe spreek ik een afleverdatum af?

Als u gebruik maakt van onze legservice, dan spreken we een afleverdatum met u af op het moment dat wij de legdatum met u inplannen. Op deze datum wordt de vloer (en eventuele toebehoren) afgeleverd op het adres waar de vloer geïnstalleerd gaat worden of op een ander adres indien dit met u is besproken. Maakt u geen gebruik van onze legservice? Dan spreekt u met ons een afleverdag af per e-mail via [email protected].

Hoe plan ik een legdatum in?

U kunt minimaal 7 weken van tevoren een legdatum inplannen. Stuur een mail met de gewenste legdata naar [email protected]. Onze planner neemt vervolgens contact met u op om een definitieve datum met u af te spreken. Als uw dekvloer ook door ons geëgaliseerd gaat worden, maken we zowel een afspraak voor het egaliseren als voor het leggen van uw vloer. Onze egaliseerder neemt contact met u op om een tijdstip met u af te spreken. Wij egaliseren op maandagen en vrij-dagen. Tussen het egaliseren en leggen zit altijd 2-3 dagen, zodat de egaline goed gedroogd en uitgehard is.

Worden uw muren gestuukt en/of alles geschilderd? Doe dit dan het liefst nadat uw vloer is geplaatst, omdat dit een hoop vocht met zich meebrengt en de kans bestaat dat uw muren beschadigd raken tijdens de installatie van uw vloer. Wij werken uiteraard netjes en voorzichtig, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. LaminaatXXL is niet aansprakelijk voor eventuele schade aan uw muren. Wordt er toch gestuukt en/of geschilderd voordat uw vloer wordt geplaatst? Zorg er dan voor dat deze werkzaamheden minimaal 2 weken voordat wij bij u komen egaliseren klaar of gestopt zijn. Alleen dan krijgt het vocht ruim de tijd om uit de ruimte weg te trekken.

Ook met behangen raden wij u aan om dit te doen nadat wij de vloer gaan installeren. U loopt dan geen risico dat het behang beschadigd raakt.

Kan ik een geplande legdatum wijzigen?

Heeft u een legdatum met ons afgesproken en wilt u deze verplaatsen? Dat kan kosteloos tot uiterlijk 3 weken voor de geplande legdatum. Verplaatst u de legdatum korter dan 3 weken voor de geplande legdatum? Dan kunnen wij hiervoor een dagvergoeding van €500 in rekening brengen. Het is dus belangrijk dat u er zeker van bent dat de afgesproken data kunnen doorgaan.

Waar moet ik bij het maken van de planning rekening mee houden?

Tijdens de momenten dat wij bij u egaliseren en/of leggen verwachten wij geen andere bedrijven werkzaam in uw woning.

Wij adviseren bij een verhuizing altijd 2 weken buffer in uw planning te houden, tussen het leggen van uw vloer en uw verhuizing. Dit in verband met mogelijke vertraging bij één of meerdere partijen die in uw woning werkzaam zijn.

Tussen het egaliseren en de installatie van uw vloer zit 2-3 dagen. Na het verlijmen van een dryback PVC vloer, mag u de vloer 72uur niet zwaar belasten.

Voor het inmeten is het van groot belang dat uw gehele dekvloer goed zichtbaar is. Een eventuele oude vloer moet er helemaal uit zijn. Heeft u een nieuwbouwwoning of een nieuwe zandcement dekvloer met daarin vloerverwarming? Dan is het belangrijk dat het opstookprotocol is uitgevoerd of u hiermee bent begonnen.

Kan de keuken beter eerst of later geplaatst worden?

Dit hangt af van het soort vloer dat u heeft gekozen. Lees hieronder wat voor u van toepassing is.

U krijgt een verlijmde PVC vloer
In principe maakt het niet uit, maar ons advies bij een verlijmde PVC vloer is om deze door te leggen onder de keuken, als dit mogelijk is. Bij een nieuwbouwwoning behoort het vaak tot de mogelijkheden, omdat de keuken later geplaatst kan worden. Het doorleggen van de vloer heeft als voordeel dat er altijd een vloer ligt als de keuken eruit gaat, bij verandering van keuken of bijvoorbeeld verkoop van de woning. Ook als u bijvoorbeeld een kookeiland laat plaatsen, krijgt u het netste en mooiste resultaat als de vloer eerst gelegd wordt.
Dus: bij voorkeur eerst de vloer laten verlijmen en daarna pas de keuken plaatsen.

U krijgt een klik PVC vloer of laminaatvloer
Een keuken mag absoluut niet op een zwevend vloer staan, omdat de vloer dan geen ruimte meer heeft om te kunnen werken. Wij leggen daarom het liefst uw vloer nádat de keuken geplaatst is. Zo weten we zeker dat de keuken niet op de vloer wordt geplaatst. We leggen de vloer tot aan de pootjes van uw keuken. Zorg er daarom voor dat uw keukenplint op maat wordt gemaakt, zodat deze weer teruggeplaatst kan worden na het leggen van uw vloer. Wij kunnen uw keukenplint niet op de juiste maat maken.
Wordt uw keuken toch na het leggen van de vloer geplaatst? Zorg er dan voor dat de keukenpootjes niet op uw zwevend geplaatste vloer komt te staan. Het is voor ons handig om van te voren te weten waar uw keuken gaat komen, zodat onze leggers daar rekening mee kunnen houden. Geef dit tijdens het inmeten aan en/of op de dag dat wij uw vloer komen plaatsen.

Is of wordt uw keuken al geplaatst voordat wij uw vloer gaan leggen? Lees dan hieronder verder.
Niet alle huizen zijn nieuwbouwwoningen en niet iedereen kiest bij een verbouwing voor een nieuwe keuken. Het is daarom ook zeker mogelijk om uw vloer te leggen als uw keuken er al staat. Zorg er in dit geval voor dat de keukenplint op maat is of wordt gemaakt. Dit kunnen wij niet voor u doen. De keukenplint haalt u weg op het moment dat wij uw vloer komen egaliseren en installeren en plaatst u later weer terug. Wij egaliseren en leggen uw vloer tot aan de pootjes van de keuken. Als er sprake is van een vaste keukenwand, dan zullen wij uw vloer zo strak mogelijk tegen de wand aan leggen. Ons advies is om de naad tussen de vloer en de keukenwand vervolgens af te kitten, wij doen dit niet.

Het opstookprotocol

Waarom is het opstookprotocol zo belangrijk?

Met het uitvoeren van het opstookprotocol bereidt u uw nieuwe dekvloer voor op de vloerbedekking die daar overheen gaat komen. Door het opstookprotocol uit te voeren, stookt u uw vloerverwarming langzaam op tot aan de maximale watertemperatuur en bouwt deze vervolgens weer langzaam af. Als u dit niet uitvoert, vóór de installatie van uw vloer, dan is de kans groot dat uw dekvloer op den duur gaat scheuren. Door het opstookprotocol minimaal één keer te doorlopen, beperkt u dit risico én het zorgt ervoor dat er een hoop vocht uit de dekvloer wegtrekt.

Als er te veel vocht in uw dekvloer zit, kunnen wij uw vloer niet egaliseren. Het maximale percentage vocht dat in uw dekvloer mag zitten is:
– Maximaal 2.0% bij zandcement
– Maximaal 0.5% bij anhydriet zonder vloerverwarming
– Maximaal 0.3% bij anhydriet met vloerverwarming

Hoe voert u het opstookprotocol uit?

U gaat uw nieuwe vloerverwarming langzaamaan opstoken. Dit proces neemt ongeveer 2 weken in beslag. Hieronder leest u hoe het in zijn werk gaat.

Stap 1
Start met een watertemperatuur die 5 °C hoger is dan de omgevingstemperatuur van de betreffende ruimte. De watertemperatuur kunt u aflezen op de verwarmingsinstallatie.

Stap 2
Elke 24 uur verhoogt u de watertemperatuur met 5 °C. Doe dit net zo lang totdat de maximale watertemperatuur van 40 of 45 °C is bereikt. Heeft u een lage temperatuurvloerverwarming? Houd dan de maximale temperatuur van uw systeem aan*.

Stap 3
Nu verlaagt u elke 24 uur de watertemperatuur weer met 5 °C. dit doet u net zo lang totdat u de starttemperatuur weer heeft bereikt. Heeft u een vloerverwarmingssysteem dat naast verwarmen ook kan koelen? Ga dan in de afkoelcyclus door totdat de minimale temperatuur op de verwarmings- en koelunit 15°C is.

Als bovenstaande stappen allemaal door u zijn doorlopen, dan is het opstookprotocol volledig uitgevoerd. Als er nog voldoende tijd beschikbaar is in uw planning, dan raden we aan om deze cyclus nogmaals een keer te herhalen.

Let wel op: twee dagen voordat er bij u wordt geëgaliseerd, moet uw vloerverwarming uitstaan. De temperatuur in uw ruimte dient dan nog wel minimaal 20 graden te zijn. Maak daarom gebruik van heaters, als de vloerverwarming uw enige verwarmingsbron is.

*De maximale watertemperatuur van uw vloerverwarmingssysteem kunt u navragen bij uw aannemer. Bij uw aannemer kunt u vaak ook terecht voor specifieke vragen over het opstookprotocol.

Wat als ik het opstookprotocol niet heb uitgevoerd?

Dan kunnen wij uw dekvloer niet egaliseren en/of uw vloer niet installeren, omdat wij dan geen garantie meer kunnen geven op de vloer en op de installatie daarvan.

Ook als het vochtpercentage op de dag van het leggen of egaliseren te hoog is, kan het leggen niet doorgaan. Hiervoor kan een dagvergoeding in rekening worden gebracht.

Zelf opmeten

Hoe bereken ik zelf het aantal m²?

Voor het berekenen van het aantal m² van een ruimte vermenigvuldigt u heel simpel de breedte en de lengte van een ruimte. De uitkomst hiervan is het aantal m² vloeroppervlak.

Rekenvoorbeeld:
Uw kamer is 5 meter breed en 8 meter lang. 8×5=40, u heeft dus 40m² vloeroppervlak. Mocht er geen rond getal uit de som komen, rond het dan altijd af naar boven.

Heeft een kamer een onregelmatige vorm (bijvoorbeeld een L-vorm), deel de kamer dan op in hanteerbare stukken en tel deze daarna bij elkaar op.

Staat er bijvoorbeeld in een kamer een keuken of een vaste kast. Bereken dan daarvan ook het aantal m² en haal dit van het totale vloeroppervlak af.

Hoe bereken ik zelf het aantal meters plint?

Hoge MDF-plinten hebben een lengte van 2,4 meter. Om erachter te komen hoeveel plinten u nodig heeft, meet u eerst de lengte van uw muren waar een plint dient te komen. U heeft nu het totaal aan-tal strekkende meters. Dit deelt u door 2,4. Het resultaat rondt u af naar boven. Vervolgens telt u er nog 2 bij op i.v.m. het snijverlies. U weet nu hoeveel plinten u nodig heeft.

Rekenvoorbeeld:
Het totaal aan strekkende meters dat u nodig heeft is 50 meter. 50/2,4= 20,83. Afgerond naar boven wordt dat 21. Daar telt u 2 stuks bij op, dus u heeft dan 23 plinten nodig.

Vergeet niet dat u bij alle vloeren die zwevend worden geplaatst plakplinten nodig heeft. Deze plaatst u bij de dorpels en deurkozijnen. Zwevende vloeren zijn laminaatvloeren, klik PVC vloeren en parket. U berekend het aantal plakplinten op dezelfde manier als de hoge plinten. De lengte van een plakplint kan verschillen en vindt u terug bij het product.

Hoe bereken ik de benodigde meters bij een vloer met band?

Indien u kiest voor een vloer met band en bies dient er nog een andere berekening gemaakt te worden. Meet hiervoor alle lengtes van de kamer op en tel deze bij elkaar op. U heeft nu het totaal aantal strekkende meter.

Kan LaminaatXXL alle maten opnemen?

Met behulp van een plattegrond kunnen wij de ruimte voor u uitrekenen. Echter kan de plattegrond afwijken van de werkelijkheid en kunnen hier geen rechten aan ontleend worden.

Voor het beste resultaat maakt u gebruik van onze inmeetservice. Wij komen dan persoonlijk alle maten in uw ruimte opnemen. Zie het kopje inmeetservice voor verdere informatie.

Legservice

Hoe laat komen de leggers?

Onze leggers starten altijd om 7:30 uur. Tenzij er iets anders met u is afgesproken.

Ik kan mijn meubels nergens opslaan, is dat een probleem?

Als wij uw vloer komen installeren, dient de ruimte waar de vloer geplaatst gaat worden volledig leeg te zijn. Het verplaatsen van uw meubels behoort niet tot het takenpakket van onze leggers.

Het verplaatsen van uw persoonlijke eigendommen gebeurt uitsluitend in overleg en moet vooraf schriftelijk worden vastgelegd. De kosten voor het verplaatsen van uw eigendommen, zoals meubels, bedragen € 12,50 per persoon per product. Deze dienst is geheel op uw eigen risico. LaminaatXXL is niet verantwoordelijk voor eventuele schade aan uw eigendommen.

Wat houdt jullie leg-service precies in?

Het hangt af van de soort vloer die u heeft uitgekozen, welke werkzaamheden er bij u gaan plaatsvinden.
Uitgebreide informatie en video’s vindt u op onze leg-service pagina.

Verwijderen jullie mijn oude vloer?

U dient er zelf zorg voor te dragen dat uw oude vloer is verwijderd. Ook voor het inmeten is het belangrijk dat de dekvloer compleet vrij is van eventuele verf- en kalkresten, spijkers en ander los bouwmateriaal.

Hoe wordt een vloer door jullie verlijmd?

Wanneer wij een verlijmde vloer bij u gaan plaatsen, bereiden wij eerst de dekvloer voor. Het is afhankelijk van de soort dekvloer, welke voorbereiding deze nodig heeft. De dekvloer wordt door ons eerst gestofzuigd. Daarna wordt de dekvloer glad gemaakt door middel van egaline. Dit zorgt ervoor dat de oneffenheden uit de vloer worden gehaald en het zorgt voor een betere hechting van de lijm die wordt gebruikt om de vloer te plaatsen. Ongeveer twee tot drie dagen na het egaliseren, is de egaline goed uitgehard en gaan we uw nieuwe vloer verlijmen. Voor het verlijmen schuren we de dekvloer licht op. Heeft u er ook voor gekozen om de plinten en de mat door ons te laten plaatsen? Dan zullen onze leggers dit doen, nadat de vloer helemaal geplaatst is.

Hoe wordt een vloer zwevend gelegd?

Als wij een vloer bij u gaan installeren met een klikverbinding, dan wordt deze vloer zwevend geplaatst. Het grootste verschil met het verlijmen van een vloer of het zwevend plaatsen, is dat een zwevend geplaatste vloer niet vastgelijmd wordt aan de dekvloer. Bij deze manier van plaatsing is in de meeste gevallen minder voorbereiding nodig van de dekvloer. Vloeren met een klikverbinding worden altijd geplaatst op een ondervloer. Bij een zwevende plaatsing is de dekvloer zeer bepalend, wat betreft de soort ondervloer die nodig is voor het beste resultaat. Bij een zwevende plaatsing van een vloer, moet er altijd ruimte overblijven bij de muren en kozijnen. Deze vloeren moeten daarom altijd netjes worden afgewerkt door middel van hoge plinten en/of plakplinten. U kunt deze zelf plaatsen, maar uiteraard kunt u dit ook laten uitvoeren door ons legteam.

Zagen jullie de hoge plinten in verstek?

Wij zagen de buitenhoeken in verstek. De binnenhoeken plaatsen wij koud tegen elkaar aan, omdat de muren vaak niet in een rechte hoek lopen.

Inmeetservice

Wat is het belang van inmeten?

Het heeft onze voorkeur om bij u te komen inmeten als u gebruik maakt van onze legservice. Dit heeft als reden dat wij graag de situatie van tevoren kunnen zien, uw wensen kunnen bespreken, alle maten kunnen opnemen, uw dekvloer kunnen controleren op vlakheid en eventuele gebreken en het vochtpercentage kunnen meten. Zo komen zowel u als wij niet voor verrassingen te staan op de dag dat wij uw vloer gaan installeren. Als u ook plinten door ons laat plaatsen of een band en bies, meten wij ook de strekkende meters voor u op. Heeft u ook een schoonloopmat bij ons besteld? Ook hiervan nemen we de exacte maten op.

Om uw inmeetgegevens te kunnen verwerken en eventuele wijzigingen door te kunnen voeren, heeft het onze voorkeur dat het inmeetmoment minimaal 3 weken voor de legdatum plaatsvindt.

Wat doen jullie tijdens het inmeten?

Tijdens het inmeten worden alle vierkante- en strekkende meters opgenomen. Niet alleen de maten van uw vloeroppervlak zijn belangrijk, maar denk ook aan de strekkende meters voor uw plinten en de afmeting van een eventuele schoonloopmat. De staat van uw dekvloer wordt gecontroleerd en we doen een vochtmeting om er zeker van te zijn dat alles goed droog is in uw ruimte, voordat wij bij u aan de slag gaan. Uiteraard kunt u al uw vragen stellen aan onze inmeter en uw wensen bespreken.

Wanneer komen jullie inmeten?

Wij komen uiterlijk 3 weken voordat de installatie van uw vloer plaatsvindt bij u inmeten. Na het inmeten worden de inmeetgegevens door ons verwerkt. U ontvangt daarvan een overzicht met de besproken punten en eventueel een aangepaste offerte. Deze offerte dient u opnieuw te tekenen. Wij kunnen niet aangeven hoe laat de inmeter bij u zal zijn op de afgesproken datum. De inmeter belt u altijd een half uur van te voren, zodat u weet wanneer hij bij u is.

Wanneer kan ik een inmeetafspraak maken?

U kunt een inmeetafspraak maken vanaf het moment dat u de sleutels heeft van uw ruimte/woning. Stuur een mail naar [email protected] met de door u gewenste datum. Onze planner neemt dan zo snel mogelijk contact met u op om een datum af te stemmen. Let op; u kunt geen tijd of dagdeel afspreken voor het inmeten.

Wat moet ik doen voordat jullie komen inmeten?

Er zijn meerdere belangrijke zaken waar u rekening mee moet houden vóórdat wij komen inmeten.
Er moet in ieder geval een beslissingsbevoegd persoon aanwezig zijn als wij bij u langskomen en u moet eigenaar zijn van het pand of de ruimte.
Lees hieronder wat er verder voor u van toepassing is.

Heeft u een nieuwbouwwoning of nieuwe dekvloer met vloerverwarming?
Dan heeft u het opstookprotocol al uitgevoerd óf u bent er inmiddels mee begonnen. Als u pas met het opstookprotocol begint nadat wij komen inmeten, bestaat er een kans dat wij uw vloer op de afgesproken datum niet kunnen installeren. Wij kunnen namelijk geen garantie geven op de installatie als het opstookprotocol niet is uitgevoerd. Het opstookprotocol duurt circa 2 weken.

Gaat u uw oude vloer vervangen?
Op het moment dat wij bij u langskomen om in te meten, dient de dekvloer zichtbaar te zijn. Dit betekent dat uw oude vloer verwijderd moet zijn. Een klein stukje van de vloer weghalen is niet voldoende. Wij willen uw gehele dekvloer goed controleren, dus wij moeten deze helemaal kunnen zien.

Na het inmeten
Zorg ervoor dat er na het inmeten geen werkzaamheden meer plaatsvinden in uw ruimte die van invloed zijn op de oppervlakte, de omtrek en/of de staat van uw dekvloer.

Wat als na het inmeten blijkt dat mijn gekozen vloer niet kan worden geplaatst?

Helaas kunnen we niet altijd op voorhand weten of de door u uitgekozen vloer in uw ruimte geplaatst kan worden, dit is afhankelijk van de staat van uw dekvloer. Als we tijdens het inmeten constateren dat de door u uitgekozen vloer niet geplaatst kan worden op uw dekvloer, dan kunt u eventueel een andere vloer uitzoeken die wel geschikt is.

Wordt mijn order aangepast na het inmeten?

Het is mogelijk dat wij na het inmeten constateren dat er meer of minder vierkante en/of strekkende meters zijn, dan waar de order op gebaseerd is. Ook kan het zijn dat u naar aanleiding van het inmeten voor een ander soort vloer kiest of iets toevoegt of wilt verwijderen uit uw order. In die gevallen wijzigen wij uw order. U ontvangt hiervan altijd een duidelijk overzicht en een nieuwe offerte, die u opnieuw dient te tekenen. Het verschil in kosten wordt met u verrekend met de laatste factuur.

Laminaat algemeen

Kan laminaat gelegd worden over vloerverwarming?

In combinatie met de juiste ondervloer kan een laminaat vloer absoluut geschikt zijn voor een vloer met vloerverwarming. PVC is echter één nog betere keuze, de dunne vloer geleidt de warmte goed door waardoor u extra rendement uit de vloerverwarming haalt.

Is laminaat waterbestendig?

Laminaat is in het algemeen niet waterbestendig. Er zijn tegenwoordig echter enkele merken die een speciale coating gebruiken die zich ook op de naad en de klikverbinding bevindt, waardoor het laminaat beter bestand is tegen water.

Is laminaat krasbestendig?

Laminaat heeft een harde anti-kraslaag en is in het algemeen krasbestendiger dan PVC. Houd er wel erg in dat géén enkele vloer 100% krasbestendig is.

Kan laminaat tegen zonlicht?

Elke vloer heeft een verkleuringstolerantie. Zowel een houten vloer, PVC vloer als een laminaat vloer kan verkleuren. Bekijk hiervoor de voorwaarde en garantie van het specifieke product.
Als een vloer blootgesteld wordt aan direct zonlicht zal deze na verloop van tijd verkleuren. Dit is een producteigenschap die voorkomt bij alle artikelen die voorzien zijn van een kleur/printoppervlak. Geen één vloer vormt daarop een uitzondering. Het is daarom van groot belang om direct zonlicht op uw vloer te voorkomen door het plaatsen van een goede zonwering.

Hoe kan ik mijn laminaatvloer het beste onderhouden?

Een laminaatvloer is makkelijk in onderhoud. We raden aan om regelmatig te stofzuigen. Daarnaast kunt u uw vloer dweilen wanneer dat nodig is. Gebruik niet teveel water op uw laminaatvloer, maar dweil lichtvochtig. U kunt met enkel lauwwarm water dweilen of met een reinigingsmiddel dat geschikt is voor uw vloer. De juiste producten vindt u op www.schoongedaan.nl.

Bescherm uw vloer tegen het ontstaan van slijtageplekken en beschadigingen door een goede schoonloopmat te plaatsen en Scratch no More beschermdopjes onder uw stoelen.

PVC Algemeen

Kan PVC gelegd worden over vloerverwarming?

Bent u op zoek naar een geschikte vloer die past bij vloerverwarming, dan is PVC de perfecte keus. Voor het allerbeste rendement kiest u voor een verlijmde vloer. Maar ook een klik PVC vloer is een hele goede keus voor vloeren met vloerverwarming.

Is PVC waterbestendig?

Een PVC vloer is goed tegen water bestand en kan tot een bepaalde hoogte goed binnendringend water tegengaan. Deze vloer is geschikt voor een toiletruimte, keuken of badkamer. Echter niet voor een natte ruimte zoals de douche.

Is PVC krasbestendig?

Ondanks de sterke slijtlaag op een PVC vloer welke de krasbestendigheid ondersteunt, is geen enkele vloer volledig krasbestendig. Deze toplaag varieert van 0.2 tot wel 0.7 mm dik. De meeste van onze vloeren hebben een slijtlaag van 0.55, dit is geschikt voor intensief woongebruik en kan zeker wat hebben. Een volledige krasvaste PVC vloer bestaat helaas niet.

Voorkomen is beter dan genezen. Bescherm uw vloer door viltjes onder uw meubelen te plaatsen en de juiste schoonloopmat te gebruiken. Het beste wat u kunt gebruiken ter bescherming van uw PVC vloer is Scratch no More.  Klik hier om direct naar de website van Scratch no More te gaan.

Kan PVC tegen zonlicht?

Elke vloer heeft een verkleuringstolerantie. Zowel een houten vloer, PVC vloer als een laminaat vloer kan verkleuren. Bekijk hiervoor de voorwaarde en garantie van het specifieke product.

Als een vloer blootgesteld wordt aan direct zonlicht zal deze na verloop van tijd verkleuren. Dit is een producteigenschap die voorkomt bij alle artikelen die voorzien zijn van een kleur/printoppervlak. Geen één vloer vormt daarop een uitzondering. Het is daarom van groot belang om direct zonlicht op uw vloer te voorkomen door het plaatsen van een goede zonwering.

Wij verhitten dan de lijmlaag onder de PVC strook, zodat deze loskomt van de dekvloer. Op deze manier kunnen de verlijmde PVC stroken worden verwijderd, bijvoorbeeld wanneer er een strook na beschadiging vervangen moet worden.

Kan PVC tegen rubber?

Rubber en PVC zijn geen vrienden. In PVC zitten weekmakers. Autobanden, fietsbanden of zwarte rubberen zolen kunnen vlekken veroorzaken in de PVC vloer. Ook wanneer u een schoonloopmat met een rubberen rug op uw PVC vloer plaatst met (slechte) weekmakers, dan kan dit een chemische reactie uitlokken. Hierdoor kunnen er vlekken in uw vloer komen die er niet meer uitgehaald kunnen worden. Het is daarom aan te raden een schoonloopmat in te laten snijden, zodat u deze niet op uw PVC vloer hoeft te leggen.

Hoe kan ik mijn PVC vloer het beste onderhouden?

Een PVC vloer is bijna onderhoudsvrij, maar het is wel aan te raden om ervoor te zorgen dat de vloer niet sneller dan nodig is slijt. Door regelmatig te stofzuigen houdt u uw vloer vrij van stof of zand, zodat het vloeroppervlak niet beschadigt. Om de vloer even goed op te frissen kunt u deze dweilen met lauwwarm water of een geschikt schoonmaakmiddel. U vindt de juiste producten op www.schoongedaan.nl.
Bescherm uw vloer tegen het ontstaan van krassen door een goede schoonloopmat te plaatsen en uw stoelen te voorzien van de juiste beschermingsdopjes. Gaat u een meubel verplaatsen? Schuif deze dan niet zomaar over uw vloer, want dan is de kans groot dat er een kras in uw vloer terechtkomt.

Wat u vooral niet moet doen
Gebruik geen allesreiniger of producten van het merk HG op uw laminaat- of PVC vloer. Deze producten zorgen ervoor dat er een zeepresidu op de vloer achterblijft, dit trekt juist meer vuil aan. Het resultaat is een soort vuilsluier die op uw vloer zichtbaar is, dat is niet iets wat u wilt zien nadat u uw vloer heeft gedweild!

Gebruik nooit agressieve en bijtende middelen op uw vloer zoals wasbenzine, stickeroplosser, nagellakremover of terpentine. Dit zal uw vloer blijvend beschadigen.

Traprenovatie en trapbekleding

Kan LaminaatXXL mijn trap bekleden?

Ja. U kunt door ons uw trap laten bekleden met dryback PVC. Bereken hier uw prijs.  Deze prijs is inclusief de kosten voor het inmeten. Wij komen vooraf eerst bij u langs om uw trap te bekijken en om alles na te meten.

Is trapbekleding en traprenovatie hetzelfde?

Nee. Bij traprenovatie worden uw traptreden bekleed met overzettreden. Bij trapbekleding worden uw traptreden bekleed met dryback PVC stroken.

Kan ik mijn trap hetzelfde laten bekleden als mijn PVC vloer?

Het is bij ons mogelijk om de trap te laten bekleden met één van de verlijmde PVC vloeren zodat het één mooi geheel is met de rest van uw ruimte. Dit noemen wij trapbekleding. Het op deze manier bekleden van uw trap kan alleen met de dryback PVC vloeren en niet met klik PVC vloeren. Een nadeel van deze manier van trappen bekleden is dat de stroken niet altijd even lang zijn als de treden van uw trap, waardoor er een minimale naad zichtbaar is.

Een ander nadeel is dat deze manier van trapbekleden niet geschikt is bij nieuwbouwwoningen of nieuwe trappen. Ons advies hierbij is om minimaal 1 jaar en het liefst 2 jaar lang te wachten, voordat u uw trap met PVC laat bekleden. Een nieuwe trap werkt namelijk nog erg veel, dit betekent dat het hout nog krimpt en uitzet.

U kunt bij een nieuwbouwwoning wel kiezen voor traprenovatie. Bij traprenovatie wordt echter geen gebruik gemaakt van dryback PVC. U kunt hierbij dus niet uw trap bekleden met dezelfde PVC als uw vloer.

Welke materialen kunnen gebruikt worden bij een traprenovatie?

Een traprenovatie wordt altijd uitgevoerd door middel van overzettreden. Deze overzettreden kunnen bestaan uit treden met een toplaag van PVC, laminaat of een stevig kunststof materiaal. Bekijk hier de verschillende mogelijkheden voor traprenovatie.

Hoeveel kost een traprenovatie?

De prijs van een traprenovatie of trapbekleding is afhankelijk van de grootte van de trap en het soort materiaal dat u kiest. Bereken uw prijs eenvoudig hier op onze website of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Wat is het voordeel van PVC trapbekleding?

PVC is het beste om uw trap mee te bekleden omdat dit materiaal ervoor zorgt dat het loopgeluid wordt gedempt. PVC is ook wat stroever ten opzichte van laminaat, waardoor uw traptreden minder glad zijn.

Wat kan ik verwachten bij trapbekleding met PVC?

Wij bekleden uw traptreden en indien gewenst de stootborden. Wij bekleden niet de wangen van uw trap. Voor aanvang van onze werkzaamheden, dient uw trap geschilderd te zijn. Houd rekening met de droogtijd van de verf. Wij kitten de trap niet af. De onderkant van de treden wordt nooit door ons bekleed, ook niet bij een dichte trap.

Raamdecoratie

Hebben jullie een montageservice?

Ja. U kunt ervoor kiezen om de raamdecoratie en/of gordijnen die u bij ons bestelt door ons te laten monteren.
Op de dag dat wij uw raamdecoratie komen monteren, is het belangrijk dat er een beslissingsbevoegd persoon aanwezig is en dat de ramen waar gemeten en gemonteerd gaat worden vrij begaanbaar zijn en vrij van spullen.

Is er een inmeetservice voor raamdecoratie?

Ja. Voor een nauwkeurig resultaat kunnen wij bij u komen inmeten zodat u zeker weet dat de raam-decoratie passend zal zijn.

Tijdens het inmeten dient er een beslissingsbevoegd persoon aanwezig te zijn. Worden uw wanden nog gestukt, behangen of geschilderd? Zorg ervoor dat dit is gedaan voordat wij de maten komen opnemen, anders kunnen er afwijkingen ontstaan. Tevens is het belangrijk dat de eventuele vloer er al ligt.

Op de dag dat wij uw raamdecoratie komen inmeten, is het belangrijk dat de ramen waar gemeten en gemonteerd gaat worden vrij begaanbaar zijn en vrij van spullen. Tijdens het inmeten dient er een beslissingsbevoegd persoon aanwezig te zijn.

Hoe meet ik zelf de raamdecoratie in?

U kunt er voor kiezen om zelf de juiste maten op te nemen en aan ons door te geven. U kunt van ons een precieze inmeetinstructie ontvangen zodat u de ramen op de juiste manier kunt inmeten.

Het is wel belangrijk dat de maten kloppen, maatwerk producten kunnen namelijk niet worden teruggestuurd. Als u zelf de maten opneemt, bent u er zelf verantwoordelijk voor dat de maten juist zijn.

Blijkt na levering van uw producten dat u een meetfout heeft gemaakt. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we kunnen kijken naar een passende oplossing.

Hoe kan ik zelf de raamdecoratie monteren?

U ontvangt bij levering van uw producten een handleiding om de producten op de juiste wijze te monteren.

Wat is de levertijd van raamdecoratie?

De levertijd is afhankelijk van het soort product. U ontvangt daarover altijd van ons de juiste informatie.

Kan raamdecoratie retour gebracht worden?

Raamdecoratie is een maatwerkproduct en kan daardoor helaas niet worden geretourneerd. U kunt uw bestelling nadat wij hebben ingemeten niet meer wijzigen, omdat uw producten dan voor u worden gemaakt.

Hoe lang heb ik garantie op raamdecoratie?

Dit is verschillend per productsoort. De lengte van de garantie kunnen wij u vertellen bij het bestellen.

Behang

Kan ik behang online bestellen?

Nee. Behang kunt u alleen bestellen in onze showroom.

Hebben jullie een behangservice?

Ja. De prijs voor het behangen van uw ruimte(s) is op aanvraag. De eventueel benodigde materiaalkosten kunnen we vooraf meenemen in uw offerte. Onze behangwerkzaamheden worden uitgevoerd op basis van nacalculatie.

Hebben jullie een inmeetservice voor behang?

Jazeker, wij kunnen voor u opmeten op afspraak. De kosten hiervoor zijn € 100. Als u gebruik maakt van onze behangservice, dan betaalt u voor het inmeten geen extra kosten.

Hoe weet ik of mijn muur geschikt is voor behang?

Wij raden aan om een sponstest uit te voeren op de wand(en) die u wilt behangen. U houdt een natte spons tegen uw wand. Als het water naar beneden loopt dan is de wand geschikt om te behangen. Zuigt het water er helemaal in en is er een donkere plek zichtbaar? Dan moet u uw wand(en) eerst voorstrijken, voordat deze behangen kan worden.

Voor het mooiste resultaat adviseren wij u om te behangen op een kale muur. Let erop dat de ondergrond egaal is. Oneffenheden in de muur kunnen door het behang heen schijnen. We raden aan om de wand(en) waarop u gaat behangen eerst te schilderen in de kleur van het behang, voor het mooiste eindresultaat.

Wij kunnen uw wanden ook behang klaar maken. Wij kunnen uw muur indien nodig schuren, voorstrijken, schilderen etc.). De prijzen voor deze services zijn op basis van nacalculatie. Wel kunnen we vooraf een offerte voor u opstellen waarin we een globale kostenberekening voor u kunnen maken.

Kan ik behangrollen retour sturen?

Nee. Behangrollen kunnen in geen enkel geval retour worden gestuurd. Maak daarom altijd een juiste berekening, zodat u niet teveel rollen bestelt.

Vloerkleden

Maken jullie vloerkleden op maat?

U kunt bij ons vloerkleden op maat bestellen. Bekijk hier al onze merken vloerkleden. Wilt u een afwijkende maat bestellen dan op onze website staat aangegeven? Vraag dan een vrijblijvende offerte aan.

Hoe onderhoud ik mijn vloerkleed?

U kunt uw vloerkleed schoonhouden door te stofzuigen. Mocht u uw vloerkleed grondiger willen reinigen dan kunt u dat doen met een vochtige badstof handdoek en James water. Wrijf met grote halen, maar niet al te krachtig. Zowel laag- als hoogpolig tapijt is op deze manier te reinigen. Uw tapijt reinigen met shampoo of schuim raden wij af.